Missie en visie

De missie en visie van BOUW.united is gebaseerd op kennisdelen en transparantie om beter te kunnen samenwerken in de bouwsector.

Onze missie

In de opzet staan de deelnemers en projecten centraal. We worden gemotiveerd en geïnspireerd om onze krachten te bundelen en de momenten te zoeken om samen te werken met de klanten in samenhang met onze netwerken. Kennis is en blijft een sterk wapen. We kennen en erkennen onze eigen en elkaars vaardigheden, kennis en expertise en respecteren elkaar daarin. We delen onze kennis en de resultaten en voeren het debat binnen onze gelederen.

Onze visie

Onze visie is dat we door kennisdeling en transparant zijn nog beter kunnen gaan samenwerken en de vele uitdagingen in de bouwsector nog beter aan kunnen pakken. De markt verandert, stakeholders veranderen, regelgeving verandert en denk daarbij ook aan de diverse transities die momenteel plaatsvinden in de bouwsector. De energietransitie, de materiaaltransitie, verduurzaming en als het kan emissievrij, milieuvriendelijk en betaalbaar. Wat een geweldige uitdagingen. Maatschappelijke trends en innovaties moeten opgepakt en gedeeld worden binnen een platform/netwerk waar aan de hand van te maken plannen de uitdagingen binnen de bouw opgelost kunnen worden. Dat platform heet Bouw.United en verbind mensen en kennis om uiteindelijk gezamenlijk verder te komen.

De kracht van gelijkgestemden

De kracht van gelijkgestemde is om daadwerkelijk het verschil te maken waarbij je ook je eigen belang en ego aan de kant kunt zetten. Dat is een belangrijke voorwaarde!. Door synergie te creëren tussen mensen, kennis, ervaringen en oplossingsrichtingen zijn we in staat op vraagstukken die op ons af komen op te lossen. Mensen die met en voor elkaar willen werken met de klant centraal, daar is behoefte aan. Aanpakkers en delers van kennis dat is waar we voor staan.

Doen wat je zegt en zeg wat je doet!

Toegevoegde waarde lever je vooral om samen met de klant naar oplossingen te zoeken voor zijn “uitdaging” maar ook om aandacht te geven aan alle partijen in de bouwketen en gezamenlijk tot nieuwe initiatieven te komen en daarmee innovaties stimuleren. Niet telkens opnieuw het wiel uitvinden want vaak is het al uitgevonden alleen weten we dat niet van elkaar.

De grootste stap zetten we zelf

De bouwsector bevindt zich in een zeer bewogen periode. De noodzakelijke transformatie kan alleen succesvol zijn als de wil tot samenwerking ook daadwerkelijk wordt beleden en als de organisatie zichzelf in alle openheid begrijpt als een organisatie die gedreven moet zijn om haar aangescherpte rol waar te kunnen maken. Het creëren van dit zelfbewustzijn, deze houding, is van directe invloed op een succesvolle toekomst. Bouw United kan van zich laten horen. Trekt de voortrekkersrol naar zich toe via een netwerk wat bereid is elkaar te ondersteunen, kennis te delen en het vraagstuk/project van de klant centraal stelt. Een duidelijke boodschap, dat is een voorwaarde voor zichtbaarheid. Die boodschap gaat over ons en hoe het concreet bijdraagt aan een betere en duurzamere toegevoegde waarde voor onze klanten waardoor wij ons onderscheidend kunnen manifesteren.